21 janvier 2014

Les Rontani de Smelly

46 commentaires:

smelly a dit…

Merci Arno.
Juste pour vous montrer à quoi ressemble les Bdc Rontani Ascot.
Super confortables,
À avoir ds sa garde-robe.

smelly a dit…

Pardon ... Ressemblent ...

Toks a dit…

Thanks so much for your visit and sweet comment.
xoxo

Chris a dit…

Comment est cette doublure noire des Rontani de chez Ascott ?
Est-ce qu'on y transpire beaucoup dans ces bottes ?(un peu comme les D4?)

smelly a dit…

@ Chris. La doublure est un peu comme les D4 mais un peu plus épaisse. Il s'agit aussi de coton collé.
Me concernant, je transpire un peu dedans mais c'est aussi selon le type de chaussettes que l'on met avec.

Chris a dit…

Les chaussette c'est très important pour être à l'aise dans ses bdc. Hiver comme en demi-saison, j'adopte le principe de la double peau pour mes pieds et je peux rester une très longue journée dans mes bottes. Donc deux paires de chaussettes, une fine dessous (pas en coton) et une plus épaisse en sur-chaussette, plus ou moins chaude suivant la saison, dont le rôle est de tenir chaud ( par exemple chaussette rando épaisse avec de la laine en hiver) et d'absorber l'humidité de la première. Et çà marche vraiment bien, pas de sensation de pied moite car la chaussette intérieure reste presque sèche, et c'est beaucoup plus sain, je peux ainsi rester 15 heures dans mes bdc (ce qui étonne tout le monde, mais à la base je transpire peu ).

Simi a dit…

Elles ont l'air en super état tes bottes Smelly...On voit que tu les as bichonné :)

smelly a dit…

Disons que je les entretiens un minimum mais elles ne sont pas fragiles même si je les nettoie régulièrement. Plus un séchage a chaque fois que je les porte.

Chris a dit…

pas une rayure ! elles paraissent neuves.
Tu les sèche au sèche bottes ? J'en ai trouvé un qui marche vraiment bien et rapide.

smelly a dit…

Elles se rayent assez difficilement. C est un de leurs grands avantages.
Non je les fais sécher naturellement.

Chris a dit…

Pour les mettre deux jours de suite pas de problème se séchage ?
Il pleut beaucoup en ce moment et comme je me déplace en vélo (45mn pour aller au travail) je porte mes bottes parfois tous les jours (et çà sauve mes chaussures). Je pense qu'il y a des femmes qui doivent aussi ne plus les quitter...

smelly a dit…

Si je les mets 2 jours de suite. Il est certain qu'elles n'ont pas le temps de sécher complètement.
Pour les femmes, c est moins problèmatique car elles transpirent quasiment pas ...

Mikaboots a dit…

Ces bottes sont tres fines , tres belles : elles subliment la jambe de celui ou celle qui les porte .
Je n en ai jamais vu dans les boutiques en France . Quelqu un sait il ou les acheter ? Sont elles unisexe ou uniquement pour femme ?

smelly a dit…

@ Mikaboots: oui elles ont une très belle forme ( made in Italy....).
Elles sont unisexe. Je les porte depuis des années sachant que je suis un homme pour être plus précis.
Je peux vous en avoir une paire sans problème.

smelly a dit…

@ Mikaboots. Où bien comment puis je vous donner son adresse mail pour lui commander directement ?

smelly a dit…

Je ne comprends pas car vous m aviez donné votre pointure ...etc. Et je ne retrouve plus votre message ???
Comment puis je vous envoyer son mail pour que vous lui commandiez les bottes ?
Smelly

arno a dit…

Depechez-vous de conclure, je supprime l'article dimanche!

Chris a dit…

Pas sur que les femmes transpirent moins des pieds que les hommes...
C'est l'inconvénient de la plupart des bdc je pense, qui ont la doublure toile, c'est quelles sèchent lentement, contrairement aux doublure nylon.
J'avais demandé à Le chameau (la boutique à Paris) s'il pouvaient réaliser des Alezans avec une doublure spéciale, comme un néoprène 3mm, ils avaient refusés.

smelly a dit…

Bon, alors comme l'écrit si bien arno, celles ou ceux qui dont intéressés par l'acquisition de Bdc Rontani me le disent, je leur communiquerai mon contact direct avec le fabricant.

mikaboots a dit…

A dire vrai , je pensais qu il y avait une boutique ou acheter ce type de bottes . C est toujours mieux de les voir en vrai , de les toucher et de les essayer avant de les acheter . Maintenant , je pense qu il n y a que sur le Net ? Ceci dit j ai acheté mes Hunter sur le net et je ne regrette pas ...
Je persiste a dire que ces bottes sont trés belles .
Quand je vois Helga en photo avec ses Rontani Ascott , je la trouve magnifique ...

arno a dit…

Elles me font penser aux bdc de Kasia:
http://bdc69.blogspot.fr/2013/07/blogs-de-filles-99-kasia-de-zielona-gora.html

arno a dit…

Article le plus visité de la semaine! J'en reviens pas!

smelly a dit…

Et oui. Je te remercie de m'avoir permis de m'exprimer sur mes Rontani. Et puis merci également aux blogueuses et blogueurs d'avoir visité ce post.
Smelly

smelly a dit…

D'ailleurs aujourd'hui le temps maussade va m'inciter à les porter. Et je ne vais pas le priver.

jean philippe a dit…

au risque de faire grognon mais j'ai l'impression qu'il y a aussi un joint de moulage certes très fin mais visible sur le dessus et le devant de la botte .Si quelqu'un peut me confirmer ce point , merci d'avance

Chris a dit…

Effectivement le joint de moulage qui divise la botte en deux verticalement me semble caractéristique et inévitable sur des BDC en PVC. On ne le trouve pas sur les bottes en slush (ce qui veut dire qu'elles ne sont pas moulées ? )
J'ai vu que chez GO-sport ils vendent des bottes en slush qui ressemblent comme deux gouttes d'eau au Aigle start (le tissu matelassé intérieur est bordeaux au lieu de vert). En fait ce sont des Equitheme, elles sont hautes et existent en plusieurs tailles de mollet à la commande , on les trouve notamment sur http://www.k-val.com/equi-theme--917000--11503--a.htm et le prix n'est que de 30 euros (à comparer aux Aigle).

smelly a dit…

Oui, je confirme la présence d'un joint de moulage mais il est très fin et s'estompe avec le temps. Sur celles que je viens d'acheter, j'ai passé une petite lame de rasoir lelong du joint et il disparu totalement

Anonyme a dit…

Merci beaucoup: à Arno & Smelly pour l'article! Please, let it here in the blog: the photos are very fine...

I met a lot of women in the last 20 years, which are not afraid to the fact, that they also sweat (more or less) on their feet - it's same case with females and males! And there's only one difference: Many females felt that it is not "allowed" to be open with such things...it is - still in some parts of our society - like "breaking a taboo"!

But with the "wellies-liberation" in today's fashion, the more rebellious attitude of young women with wellies becomes more common. Even one can see refined and cultivated Ladies in wellies: notwithstanding they seem to state, that they don't care WHAT PEOPLE THINK about sweaty feet and wearing wellies (or PVC-riding boots, like me: prefering Decathlon)!

To me (and others I know) it's a secret but amazing aspect: sweaty feets in wellies! And I am very interested in such "Rontanis" - especially BECAUSE they are not so fast to dry out - a humide lining inside can be also a thrill...Yes: a statement for live & love with wellies - for us maybe few but true WELLLIES WOMEN! (LIKE ME: Nora, from Berlin)

smelly a dit…

I completely agree on what you wrote. You are so right.
But stii today, women don't dare to say that they sweat into her rubber boots. And according to me, it can be very sexy to remove rubber boots to your wife or girl friend and smelling a light or strong feet flavor coming from rubber riding boots. It's à real pleasure.

Anonyme a dit…

Dearest Smelly,

thanks a lot: for your nice and soon answering!

Here are some (maybe interesting) thoughts - on the subject of perfering wellies or PVC-ridingboots for every day:

1. Socks - some aspects

As far as socks are concerned: I don't like cotton (and other girls I know too!), because it's often too cold and suddenly one gets a nasty feeling that they "stick" to the feets!

Well, compared with "stickiness" - the smooth "Burlington" (label: super soft!) are much more comfy. To me they are the best. - By the way: in the past of 1970ths & '80ths nearly everyone of "wellies-users" prefered socks with wool (not too thick and - often mixed for a better fitting with some synthetics).
Now, it's seems to be a typical misunderstanding of today: that a lot of people voted for cotton... But when someone has sweaty feet - with or without wellies - it's rubbish to use those "purely cotton" products. Just their sponge-like-effect is the worst. But maybe - on hot summer days: when other materials are not light enough - the cotton type maybe okay.

2. "The more - the better"

To me (and other wellies-lover I know) there's definitly an "open secret": the more sweaty - the better! Real wellies- (& PVC- or rubber-ridingboots-) wearers sometimes are even proud (and softly "killed & thrilled" by this effect): of those "wellie-feets"...the more sweaty they are, after a whole day in and out the flat with wellies, the better!
Would you agree, dear Smelly?

3.
Last not least: what was your most "sweaty experience" with PVC-boots oder PVC-/Rubber-Ridingboots ever? And: did you ever got some "puddles of sweat" inside?

All the best - from Berlin: for Arno's "super tip-top'n hot"-blog
and to the "man-in-PVC-rontanis"!

Yours Nora (in Decathlons!)

smelly a dit…

Hi again Nora.
You're welcome. It's a nice pleasure to wrote and exchange ideas with you.
Regarding Socks I very often wear synthetic Socks or micro fiber Socks or burlington Jaquard Socks into my rubber riding boots.
Or also bare foot.

Nora , I completely agree your paragrah number 2. I love this feeling too.

My last sweaty experience into my riding rubber boots ? Difficult to write it here. I can say you that it was with my wife too.... :)
And...yes, I often have puddle of sweat into my riding rubber boots.

I think we have Nora, many thoughts to share together ...
Unfortunately , I dont have your email adress....
Trully regards.
Smelly in Rontani riding rubber boots.
And hope to read again very soon.

Anonyme a dit…

Dearest "Smelly",

excuse my delay in answering!
But I had to be very busy the last few days...

Once again: about my intentions to write:

1. to say "thank you" to Arno (his BLOG is marvellous - and an encouragment to "real wellies-lovers", not only for "young female fashion victims", which are good looking in BDC or RRB, but the majority of them maybe isn't attracted for in a sexual way...;

2. to say to you, dear "Smelly", please: more photos! Yes, because I think (and others too!) that BDC69 is not ONLY for those who are inspired by FASHION... So please tell Arno: that we want to have also - from time to time - photos of all those sweet "sweaty aspects" (for example: I know the charming signs of socks - after wearing in wellies or RRBs for hours...and so on);

3. notwithstanding I'm going strictly for "Wellies-Liberation", I prefer to handle my passion with discretion; I'm living in a quite "Bourgeois"-surrounding and my "wellies-interest" is just one of a lot of others (facing the fact, that I'm often related to "freelance"-jobs of academics and artists). - However: in fact I'm too shy and not too openly with such private things;

4. but from now on, I (and more female "wellies-fans"!) would be very pleased to hear or see more from you, Smelly: so give us some ideas or photos on a more regular basis (like the marvellous Carol is doing it,- if also in an other direction...)!

Now I'm hopeful, that Arno will agree! Think about: this all would not be of any vulgarity, but a real ENCOURAGEMENT for all - who are in the KNOW!!!

Yours Nora

Postskriptum: with all respect to you, "Smelly" (and a kiss for you - every time when you're putting out your "Rontanis", - but this, please, only: after a long day)!

Anonyme a dit…

Or Smelly can make himself a Flickr account to post such photos. (after all, Bdc69 is mainly after girls in riding boots, not mans in boots, so this could be a solution too)

Anonyme a dit…

Cher Monsieur (from the latest "commentaire"),

oui, d'accord: this "flickr"-idea might be - a "solution"! But to me, pardon, it doesn't work really so well...this because:

1. In my opinion (and to a lot of others!) Monsieur "Smelly" is a good old friend, yes quite "a buddy" to this forum! So he had to stay here furthermore - and also to comment (as unsual, I hope...)!

2. Monsieur "Smelly" and me too, we are not simple "fans" of man in wellies! To me, this kind of topic would be indeed very "out of focus" for this fabulous forum, oh dear, - how I agree with you!
(So I'm thinking, that "Smelly" & I, we both are every time happy to see more girls in wellies or RRBs...).

3. But: "some girls", including me, are in fact interested in wearing wellies - in more aspects than only "fashion"! Means: They really are "lovers" of wearing wellies - with all those sweet & sweaty "results": Sorry, dear Sir, if this sounds "strange" or just "naughty" to you. But "some girls", definitly a very few and not the majority, are feeling this way; - you can trust in my words!!! So they are "interested" in wellies (like me: prefering PVC-ridingboots as often as I can wear them: at the moment day after day, yeah...); all the best from Berlin,

Nora (in Decatholon)

smelly a dit…

Once again Nora, thx a lot for your comments.
My First tought is going to arno and his marvelous site. Thx to arno, we can share also this kind of ideas ( rbb, Socks,....and so on.
When I suggest to arno few weeks ago some photos of my boots , he agreed immediately.
So to get more of this kind of pictures is the blogger's concern.
Bloggers have to propose to arno and arno decides to publish or not photos suggested.
Nora , you could suggest pictures too. What do you think?
Could you pls give me your mail via the arno's one? In that way your mail will remain private to others.
Now I'm not sure that some girls like to smell her sweaty results after a day in rbb?
Any comments dear Ladies?
And what about you Nora. Do you sweat into your rbb ? Pls tell me your feeling about this?
Hope to read you very soon
Smelly

Anonyme a dit…

Dear Monsieur "Smelly",

merci beaucoup pour les aimables mots! Je voudrais bien reponser des questions:

1. The last 25 years I met enough young women or girls, (as friends or colleagues, private in their rooms or flats, in my student's days and later) - that I can tell you about their "sweaty aspects": I have only to repeat, what I'd say before - there are some, with LESS and some with MORE "sweaty results" (to speak of "normal" shoes). By the way: I would say, I belong to a "medium" group.

Oh yes, few girls has really more "activities" on their feets. In my opinion, they would got even a "swimming pool" if they would wear every day just PVC-Boots. But this are very few I met this way (and no "fans" of wellies and so on...).

2. Facing the "medium"-group, my experience is, that you CAN'T wear PVC-Ridingboots all day long WITHOUT getting (slightly or more) moisture in your socks! It depends on temperature outside, the kind of work you're doing and so on...

3. So to me it BELONGS to the STYLE of WELLIES (or PVC-ridingboots), yes: the "style" of being an "easy-goin'-girl" or even being a "naughty"-girl! Oh how "naughty"... ;-) if you wear wellies as often as it's possible...The results in the evening is - not every day, but sometimes - nearly wet socks and quite an odour...

Not seldom next morning the socks are dry but "stiff of sweat" - and then it's undoubtly time to change into a new pair of fresh ones.

4. The exciting experience of getting "puddles" to me only resulted from the last two summers: when I wear my PVC-ridingboots in the heat (combined with a lovely summer-skirt) with naked legs and the sweat was dripping along my legs and formed this way - after some hours of walking around in the city - little puddles in my boots. The same evening I had a meeting in a museum (and it sounds "strange" while walking...So I was really a bit ashamed that one could hear the sweaty "inner side of being in fashion" - with wellies).

5. That's enough, folks!
And you, my dear "Smelly", please accept, that I prefer to stay strictly "anonymus"; I'm not keen for "private" E-mail-exchange - and the same way I prefer to send no pictures; - so sorry & pardon!

But on the other hand I would be glad, if some more ENCOURAGEMENT will come along here - for those who are really & real "attracted" by the "sweaty side" of life and live in wellies!

Now I am hopeful for this kind of contents & photos - in Arno's unique and so beautyful blog: the "semi-official" for all the girls and women in PVC- and/or Rubber-Ridingboots "for every day"!
Now I have to say "Goodbye" for a while, dear "Smelly": STAY AS YOU ARE!

Best wishes,
Nora*

*Once again: in "Decathlon" - and to give you further impressions: I'm wearing today with my boots black leggins, a black pullover & a "Burberry's Shawl" for the cold weather in Berlin ;-)

smelly a dit…

Nora.
Your comments are really..... delicious
I loved to write the paragraph number 4.
It's a pity for me not to be à lutte more closer with you thru emails but I respect.
I'm desapointed and sad. Despite of the fact that i'm married and everything is going perfectly with my wife. So, I'm very clean in this aspect.
For your information , i'm wearing today my Rontani with beige micro fiber socks.... Hummmmmm
So long. And pls Nora, tell me more and more and more. .....
Smelly.

smelly a dit…

Sorry. I loved to read ( not to write...) the paragraph 4....

titi a dit…

@SMELLY.
Je viens de commander une paire de bottes rontani ascot sur le site esprit-équitation. Elles sont en promo en ce moment pour ceux que ça intéresse.Je te donne l'info si cela peut t' être utile. Esthétiquement elles ont l'air sympa et ne sont pas onéreuses.Je pense que les rontani pourraient intéresser également Maxime LAPLACE. Il me reste maintenant à les essayer dès que je les aurais.Le caoutchouc ou PVC me semble bien brillant,n'est ce pas un inconvénient pour un homme.Pourrais tu me donner la hauteur de la tige de la botte cela n'est pas précisé sur le site.Autres questions transpire t'on beaucoup dedans et est ce la tige est souple ?? Je pense les avoir la semaine prochaine et je donnerais mes impressions à ce moment là.

laplace maxime a dit…

Bien vu titi j ai craqué je suis en train de les commander en 42 :)

laplace maxime a dit…

Les rontani ok sont jolies mais je vois un destockage sur des bottes équitation à - 50 qui m avaient l air plus sympa ...

Bref trop tard :)

titi a dit…

àMAXIME
Donne nous ton avis sur les rontani quand tu les auras.Est ce un déstockage sur le site esprit équitation ??
Tu verras , elles sont sympa mais un peu plus hautes que les bottes décathlon.
cordialement.

laplace maxime a dit…

Oui oui y avait un destockage effectivement .
Mon avis oui bien sur , d'ici 72 heures , j'aime les deux styles vernie ou mat avec une préférence pour le vernie en esperant qu'il disparaisse pas avec le temps

Un peu plus haute tant mieux , c'et mon seul regret avec les D4 , mais faudrait pas que ce soit trop haut non plus mais je pense pas :)

dav59 a dit…

idem pour moi j ai craquer j ai commander hier pour une paire en 43 la derniere paire en stock .bottes rontani sur le site esprit.equitation prix17.52 en solde . la qualite et exellente des bottes de caoutchouc . je panse les a voire mercredi.vivement une paire de plus dans ma collection..............

laplace maxime a dit…

J ai un peu peur du tour de . mollet qui me parait large et ca peut ne pas aller avec mes jeans plutôt moulant à ce niveau mais bon je verrais bien si elles surpassent les D4 , mais y a du boulot suis qd.meme très fan de celles là :)

Sinon très jolie style de la.photo numéro 3 avec son jean gris et ses D4

laplace maxime a dit…

Quelqu un connaît les bottes Lamicell qui ressemble bcp a un mélange D4 et Rontani mais paraissent un peu plus haute et mélangée entre vernie et mat pour 21 euros 60 ...